Fem snabba med Anna-Karin Wickström, delägare och marknadsansvarig på Planoform
Hej Anna-Karin, vad arbetar du med på Planoform?
– Jag är en av fyra delägare och ansvarar även för marknad och kommunikation. Tillsammans med vår reklambyrå utformar jag bland annat inlägg i sociala medier, kampanjer och arbetar med vår hemsida.
Vilka är de bästa sakerna med ditt jobb?
– Det jag tycker är absolut roligast är att man ansvarar för sitt eget företag. Man lägger in mycket tid men får också mycket tillbaka. Dessutom gillar jag att arbeta med marknadsbiten eftersom man får möjlighet att vara kreativ och kommunikativ.
Vilket av era varumärken föredrar du lite extra och varför?
– Det är svårt att välja bara ett! Men jag får nog säga Arclinea, eftersom det finns oändliga valmöjligheter och inga begränsningar när man arbetar med deras produkter. De är kreativa, solida och starka, vilket jag beundrar dem för.
Varför tycker du att man ska investera i ett kök från Planoform?
– Vi försöker alltid göra det som är bäst för varje enskild kund. Därför ser vi till att lyssna till önskemål och arbeta fram en lösning som passar i längden. Vi bygger inget luftslott och skulle aldrig sälja något som vi vet inte kommer fungera. Jag tror att det är viktigt att man vågar lita på oss och den erfarenhet vi besitter för att det ska bli så bra som möjligt.
Vad har du för tips till dem som ska investera i ett nytt kök?
– Det första är att ha en tydlig budget! Dessutom tycker jag att man ska ta hjälp av någon som är duktig på att planera och rita kök, och som ansvarar för hela projektet från ax till limpa. Ett sista tips är att inte snåla med val av maskiner i köket, om man har möjlighet.